2012. december 8., szombat

Winter Wonderland Londonban

Tekintettel arra, hogy Reading-ben, ahol élünk nincs karácsonyi falu, így arra gondoltunk, hogy "Nem baj, Londonban biztos van!". Hát, nem egészen. :)))

Londonban a fő karácsonyi falu a Hyde Park-ban van. Úgy hirdetik, hogy itt aztán van minden. Télapó kunyhója, jégpálya és jégbarlang, különböző attrakciók és étel-ital, mi szem-szájnak ingere. A belépés ingyenes.

Nekem inkább a luxembourg-i Scheuberfeuer-hez hasonlított vagy a majálishoz, mint karácsonyi faluhoz. Főleg vidám parkba illő játékok meg attrakciók voltak. A jégbarlangba online kellett jegyet foglalni. Aki ezt nem tette meg, az be sem juthatott. Nem úgy van az, hogy csak úgy nézelődsz és ha megtetszik valami akkor bemész. Nem-nem. Előre megtervezed a neten keresztül, hogy vajon mi fog megtetszeni, megveszed a jegyet vagy legalábbis lefoglalod, majd utána 3 héttel elmész a karácsonyi faluba.
Így nem is csoda, hogy most azt írom: Nem mentünk be végül sehova és nem ültünk fel semmire. Egy kis churros-szal leptük meg mindösszesen magunkat.

Egyre nagyobb lett a tömeg, és bazársor sem volt úgy mond, ahol nézelődni lehetettt volna, így elhatároztuk, hogy akkor indulunk. Pont jól időzítettünk, mert kb. 4:30 körül értünk oda és 5:30-kor már mentünk is. Ez az egy óra alatt viszont akkora sor lett, hogy egy hölgy ilyen úszómester székben ülve terelte a tömeget. Figyelték, hogy kb csak annyi embert engedjenek be, aki ki is jött. Ha felnagyítjátok a képet, látni lehet, hogy tetemes sor áll már a bejáratnál.

Akkor B tervként azt javasoltam, hogy sétáljunk végig az Oxford Street-en, mert ez a londoni Váci utca, ami elvileg szuperül ki van világítva és fel van díszítve.

Ja azt tudni kell, hogy Angliába óriási attrakció a díszkivilágítás. Minden városba meghívnak egy-két ismert személyiséget - ebben az évben talán nem meglepő módon főleg sportolókat-, hogy kapcsolják fel a díszkivilágítást egy rendezvény keretén belül. Az Oxford Street-en lévő díszkivilágítását a fő attrakció, amit minden évben egy másik cég szponzorál, melynek hirdetései természetesen szintén a karácsonyi díszek között világítanak.

Idén a Marmite volt a főszponzor. A Marmite egy borzasztóan rossz élesztőből készült - mondjuk - "lekvár". A cég is azzal a szlogennel reklámozza, hogy vagy imádod vagy utálod. :))) Én az utóbbiak táborát erősítem. A képen látható karácsonyi dekorációban is ezt a kettőségget szemléltetik. Az egyik manó annyira eszi, hogy majd beleesik a bödönbe, míg a másik - nevezzük nevén - kihányja azt egy télapó sapkába. :))) Nesze neked karácsonyi  hangulat.

Az idei év különlegessége, hogy a Facebook-on feltölthetted a fényképedet a Marmite oldalára, aki pedig pár percig kivetítette azt az Oxford Street-en. (lásd balra)

Mivel giga-nagy tömeg volt, így gyorsan buszra pattantunk, és inkább úgy néztük tovább a díszkivilágítást.